Sewajarnya...

TAHUN 2022 - ULANG TAHUN KE-64 SMK SULTAN OMAR... TERIMA KASIH KERANA BERKUNJUNG KE LAMAN SESAWANG SMK SULTAN OMAR, DUNGUN, TERENGGANU ::::::::: "SEPAKAT MENJULANG DESSO CEMERLANG" :::::: KAMI BERBANGGA DAPAT BELAJAR DAN BERKHIDMAT DI SMKSO :::::

Tarikh Kemas Kini

TARIKH KEMAS KINI: 16 April 2023 [11:40 pagi] +++++ MULAI TAHUN 2021, SMK SULTAN OMAR MELAKSANAKAN PROGRAM TRANSFORMASI SEKOLAH 2025 (TS25) DAN PERINTIS PROGRAM SCIENCE, TECHNOLOGY, ENGINEERING, AND MATHEMATIC (STEM) DAERAH DUNGUN

Rabu, 7 Februari 2018

LADAP PERTAMA 2018 TENTANG BILIK DARJAH DIGITAL

GURU-GURU DESSO mengikuti latihan dalam perkhidmatan (ladap) pertama petang ini yang dikendalikan oleh Pegawai SISC+ Pejabat Pendidikan Daerah Dungun.


Dalam majlis yang berlangsung dari pukul 2:30 petang hingga 4:30 petang itu, Encik Faisal bin Amran dan Puan Che Siti Zalaha mendedahkan penggunaan beberapa aplikasi yang boleh digunakan dalam pengajaran dan pembelajaran di bilik darjah yang berorientasikan peralatan digital seperti komputer, peranti telefon bimbit, dan pemancar LCD.

Program pembelajaran yang didedahkan ialah Quiziz, Tarsia, Autodraw, Plickers, dan Zipgrade yang diyakini dapat menarik perhatian pelajar untuk belajar dengan perasaan gembira dan berkesan.

Kedua-dua pegawai itu berharap aplikasi yang didedahkan itu dapat dikuasai oleh guru dan seterusnya dapat digunakan di dalam bilik darjah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan