Sewajarnya...

TAHUN 2022 - ULANG TAHUN KE-64 SMK SULTAN OMAR... TERIMA KASIH KERANA BERKUNJUNG KE LAMAN SESAWANG SMK SULTAN OMAR, DUNGUN, TERENGGANU ::::::::: "SEPAKAT MENJULANG DESSO CEMERLANG" :::::: KAMI BERBANGGA DAPAT BELAJAR DAN BERKHIDMAT DI SMKSO :::::

Tarikh Kemas Kini

TARIKH KEMAS KINI: 16 April 2023 [11:40 pagi] +++++ MULAI TAHUN 2021, SMK SULTAN OMAR MELAKSANAKAN PROGRAM TRANSFORMASI SEKOLAH 2025 (TS25) DAN PERINTIS PROGRAM SCIENCE, TECHNOLOGY, ENGINEERING, AND MATHEMATIC (STEM) DAERAH DUNGUN

Selasa, 13 Februari 2018

AKTIVITI SUMUR 2018 BERMULA

PROGRAM Kementerian Pendidikan Malaysia, Sahsiah Unggul Murid atau lebih dikenali dengan nama ringkasnya, SUMUR, dilancarkan buat kali kedua di DESSO untuk menandakan bermulanya aktiviti program itu di sekolah ini.


DESSO merupakan sekolah perintis program itu di Dungun, telah dilaksanakan pada tahun lepas, dan diteruskan pada tahun ini.

Dalam pelancaran yang diadakan di Medan Perhimpunan pagi tadi, majlis bermula dengan bacaan al-Quran, diikuti dengan ucapan alu-aluan daripada Tuan Haji Rusli bin Mohd Nor, Penolong Kanan Hal Ehwal Murid. 

Puan Hajah Noor Maziah binti A. Rahman, Pengetua DESSO, dalam ucapan pelancarannya menegaskan bahawa program tersebut memberikan manfaat yang banyak kepada semua pelajar.

Program SUMUR melibatkan empat modul, iaitu Modul Berbudi Bahasa, Modul Jati Diri, Modul Penampilan Diri, dan Modul Mutadayyin. Walau bagaimanapun, Modul Mutadayyin khusus untuk pelajar Islam, yang dilaksanakan oleh Panitia Pendidikan Islam, dan dilaksanakan pada bulan Ramadan.

Dalam majlis itu juga dua orang pelajar, Ahmad Khuraizi bin Khuzainol dan Fatihah Izzati binti Omar, masing-masing diisytiharkan sebagai pemimpin yang digelar "naqib" dan "naqibah" pada tahun ini.

Majlis turut diserikan penyampaian sajak oleh wakil pelajar.

1 ulasan:

  1. ASSALAMUALAIKUM TUAN,,,,BOLEH CERITAKAN BAGAIMANA PERLAKSANAAN PROGRAM SUMUR DI SEKOLAH TUAN,,,SEKOLAH SAYA TERPILIH UNTUK PERLAKSANAAN PADA TAHUN INI 2018,,
    JAFRI,,,SMK DATO SYED OMAR, ALOR SETAR, 012-4596517

    BalasPadam