Sewajarnya...

TAHUN 2022 - ULANG TAHUN KE-64 SMK SULTAN OMAR... TERIMA KASIH KERANA BERKUNJUNG KE LAMAN SESAWANG SMK SULTAN OMAR, DUNGUN, TERENGGANU ::::::::: "SEPAKAT MENJULANG DESSO CEMERLANG" :::::: KAMI BERBANGGA DAPAT BELAJAR DAN BERKHIDMAT DI SMKSO :::::

Tarikh Kemas Kini

TARIKH KEMAS KINI: 16 April 2023 [11:40 pagi] +++++ MULAI TAHUN 2021, SMK SULTAN OMAR MELAKSANAKAN PROGRAM TRANSFORMASI SEKOLAH 2025 (TS25) DAN PERINTIS PROGRAM SCIENCE, TECHNOLOGY, ENGINEERING, AND MATHEMATIC (STEM) DAERAH DUNGUN

Rabu, 22 Julai 2020

DIALOG PRESTASI TIMBALAN PPD DUNGUN DENGAN PELAJAR SEMESTER 2 STPM DAN SPM

TIMBALAN Pegawai Pendidikan Daerah Dungun Sektor Pembelajaran, Tuan Haji Mohd Fadhilah bin Ibrahim mengadakan dialog prestasi dengan pelajar Tingkatan 5 yang akan menghadapi SPM dan Tingkatan 6 Atas yang akan menghadapi STPM Semester 2 pada pagi ini.


Pertemuan itu merupakan rangka jerayawara Pejabat Pendidikan Daerah Dungun ke semua sekolah menengah di daerah Dungun.

Kedua-dua pertemuan itu diadakan secara berasingan. Pertemuan dengan pelajar SPM diadakan di Dewan Warisan, kemudian diikuti dengan pertemuan dengan pelajar STPM Semester 2 di Bilik Mesyuarat Gemilang.

Dalam pertemuan dengan pelajar Tingkatan 6 Atas, Timbalan PPD itu menganalisis keputusan Percubaan STPM Semester 2 yang diadakan pada minggu lalu. Berdasarkan data, keputusan di SMKSO menunjukkan penurunan bagi semua mata pelajaran, malahan SMKSO berada pada kedudukan keempat di daerah Dungun, selepas SMK Durian Mas dan SMK Paka, dan SMK Tengku Intan Zaharah.

Dalam pertemuan itu, pegawai itu menyatakan keyakinan bahawa keadaan itu dapat dibaiki dalam tempoh yang ada ini sekiranya pelajar berusaha gigih. Beliau mahu pelajar menunjukkan keinginan yang tinggi untuk berjaya tanpa mengharapkan kesungguhan yang lebih daripada guru. Menurutnya, guru hanya boleh menunjukkan jalan, dan pelajar perlu berusaha untuk mengikuti jalan itu untuk sampai ke destinasi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan