Sewajarnya...

TAHUN 2022 - ULANG TAHUN KE-64 SMK SULTAN OMAR... TERIMA KASIH KERANA BERKUNJUNG KE LAMAN SESAWANG SMK SULTAN OMAR, DUNGUN, TERENGGANU ::::::::: "SEPAKAT MENJULANG DESSO CEMERLANG" :::::: KAMI BERBANGGA DAPAT BELAJAR DAN BERKHIDMAT DI SMKSO :::::

Tarikh Kemas Kini

TARIKH KEMAS KINI: 16 April 2023 [11:40 pagi] +++++ MULAI TAHUN 2021, SMK SULTAN OMAR MELAKSANAKAN PROGRAM TRANSFORMASI SEKOLAH 2025 (TS25) DAN PERINTIS PROGRAM SCIENCE, TECHNOLOGY, ENGINEERING, AND MATHEMATIC (STEM) DAERAH DUNGUN

Isnin, 22 Jun 2020

TAKLIMAT SIAP SIAGA MENGENDALIKAN PEMBELAJARAN MULAI RABU INI

PENGURUSAN SMKSO mengadakan satu taklimat khusus mengenai pengendalian aktiviti pembelajaran pelajar SPM dan STPM yang akan bermula Rabu ini. Taklimat yang diadakan di Dewan Warisan sekolah ini merupakan perhimpunan secara bersemuka yang pertama semenjak Perintah Kawalan Pergerakan dilaksanakan di negara ini pada Mac lalu.



Taklimat yang mematuhi arahan penjarakan individu itu dilaksanakan mengenai tugas guru yang mengendalikan saringan kesihatan pelajar, pengawasan keselamatan, dan proses sanitasi selepas setiap bilik darjah dan bilik khas digunakan setiap hari, hebahan dan peringatan berkala kepada warga sekolah, dan tindakan-tindakan lain yang perlu yang mematuhi prosedur operasi standard Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan.

Dalam proses mematuhi prosedur operasi standard itu, setiap pelajar, guru, kakitangan dan pelawat yang hendak memasuki kawasan sekolah akan diperiksa suhu badan di pintu masuk utama. Suhu badan pelajar akan diperiksa oleh guru yang bertugas, manakala suhu badan guru, kakitangan, pekerja swasta, dan pelawat lain akan dilakukan oleh pengawal keselamatan.

Pembelajaran secara formal akan bermula pada pukul 8:00 pagi hingga pukul 2:00, tetapi beberapa kelas akan berakhir pada 2:40 petang. Sepuluh bilik darjah digunakan untuk pelajar Tingkatan Lima, manakala tiga bilik asal digunakan oleh pelajar Tingkatan Enam Atas.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan