Sewajarnya...

TAHUN 2022 - ULANG TAHUN KE-64 SMK SULTAN OMAR... TERIMA KASIH KERANA BERKUNJUNG KE LAMAN SESAWANG SMK SULTAN OMAR, DUNGUN, TERENGGANU ::::::::: "SEPAKAT MENJULANG DESSO CEMERLANG" :::::: KAMI BERBANGGA DAPAT BELAJAR DAN BERKHIDMAT DI SMKSO :::::

Tarikh Kemas Kini

TARIKH KEMAS KINI: 16 April 2023 [11:40 pagi] +++++ MULAI TAHUN 2021, SMK SULTAN OMAR MELAKSANAKAN PROGRAM TRANSFORMASI SEKOLAH 2025 (TS25) DAN PERINTIS PROGRAM SCIENCE, TECHNOLOGY, ENGINEERING, AND MATHEMATIC (STEM) DAERAH DUNGUN

Isnin, 15 Jun 2020

DESSO BERSEDIA MENGENDALIKAN PERSEKOLAHAN SEMULA PELAJAR SPM DAN STPM

SMK Sultan Omar sudah membuat persediaan untuk menerima kehadiran semula pelajar Tingkatan 5 dan Tingkatan 6 Atas mulai 24 Jun 2020 ini selepas sekolah di seluruh Malaysia ditutup berikutan pengisyitaharan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) untuk mengekang penularan wabak Covid-19 mulai 18 Mac 2020 lalu.


Persediaan untuk membuka semula sekolah dilakukan dengan menyediakan keperluan untuk mematuhi Prosedur Operasi Standard yang digariskan oleh Kementerian Pendidikan Malaysia, Kementerian Kesihatan Malaysia, dan Majlis Keselamatan Negara. Pada 10 Jun 2020 lalu, Senator Dr. Mohd Radzi bin Md. Jidin, Menteri Kanan Pendidikan mengisytiharkan bahawa persekolahan untuk pelajar yang akan menduduki SPM, STPM dan peperiksaan setara lain akan bermula pada 24 Jun 2020.

Prosedur pematuhan itu melibatkan penyusunan meja dan tempat duduk pelajar di dalam bilik darjah dan di dalam bilik khas berjarak satu meter, dan penetapan laluan pergerakan keluar dan masuk ke bilik-bilik berkenaan.

Operasi persediaan bermula oleh guru Tingkatan Enam pada 10 Jun 2020, diikuti oleh guru-guru Tingkatan Lima pada 11 Jun 2020. Pada 14 Jun 2020, semua guru hadir untuk melaksanakan pematuhan prosedur di semua bilik khas.

Pada 11 Jun 2020, Encik Shamsul Bahari bin Shafie, Timbalan Pegawai Pendidikan Daerah Dungun Pengurusan Sekolah, yang merupakan Pegawai Perhubungan Sekolah, meninjau persiapan tersebut bersama dengan Tuan Haji Che Rashid bin Sulong, Pengetua Cemerlang SMKSO, dan Puan Hajah Wan Nooriman binti Wan Jaafar, Penolong Kanan Pentadbiran SMKSO. 

Selain prosedur di bilik pembelajaran dan di bilik khas, sekolah membuat persediaan untuk melaksanakan operasi pemeriksaan suhu badan semua warga sekolah yang hadir pada setiap hari persekolahan mulai 24 Jun 2020.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan