Sewajarnya...

TAHUN 2022 - ULANG TAHUN KE-64 SMK SULTAN OMAR... TERIMA KASIH KERANA BERKUNJUNG KE LAMAN SESAWANG SMK SULTAN OMAR, DUNGUN, TERENGGANU ::::::::: "SEPAKAT MENJULANG DESSO CEMERLANG" :::::: KAMI BERBANGGA DAPAT BELAJAR DAN BERKHIDMAT DI SMKSO :::::

Tarikh Kemas Kini

TARIKH KEMAS KINI: 16 April 2023 [11:40 pagi] +++++ MULAI TAHUN 2021, SMK SULTAN OMAR MELAKSANAKAN PROGRAM TRANSFORMASI SEKOLAH 2025 (TS25) DAN PERINTIS PROGRAM SCIENCE, TECHNOLOGY, ENGINEERING, AND MATHEMATIC (STEM) DAERAH DUNGUN

Selasa, 16 Oktober 2018

DESSO MENDAPAT SLOGAN BAHARU

PENGETUA SMK Sultan Omar, Tuan Haji Zulkifley bin Mohd Rahim, mengumumkan slogan baharu sekolah ini, "DESSO: Where Succes is Redefined" yang digunakan mulai hari ini.


Beliau mengumumkan demikian semasa Taklimat Penyempurnaan Tugas Akhir Tahun 2018 di Bilik Mesyuarat Gemilang sekolah ini.

Slogan baharu itu menggantikan slogan "Di sini Terciptanya Kebersamaan" yang digunakan semasa pengetua sebelumnya, Puan Hajah Noor Maziah binti A. Rahman. 

Menurut Tuan Haji Zulkifley, slogan baharu itu untuk meluaskan skop tanggapan tentang kejayaan, yang tidak seharusnya semata-mata berasaskan kecemerlangan akademik dan koakademik, tetapi perlu meliputi unsur moral, etika, dan kerohanian. Oleh itu, pelajar dan guru perlu merangka dan membina kejayaan dari segala aspek.

Menurutnya lagi, pendefinisian semula arah tuju kejayaan penting untuk memastikan masyarakat yang dilahirkan oleh DESSO bukan sekadar berjaya dalam hal keduniaan, malahan sangat perlu diseimbangkan dengan keupayaan keagamaan dan kekuatan dalaman setiap pelajar.

Mengulas penggunaan bahasa Inggeris bagi ungkapan itu, beliau menyatakan bahawa ungkapan itu untuk disesuaikan dengan penggunaan jenama "DESSO" yang juga dalam versi Inggeris. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan