Sewajarnya...

TAHUN 2022 - ULANG TAHUN KE-64 SMK SULTAN OMAR... TERIMA KASIH KERANA BERKUNJUNG KE LAMAN SESAWANG SMK SULTAN OMAR, DUNGUN, TERENGGANU ::::::::: "SEPAKAT MENJULANG DESSO CEMERLANG" :::::: KAMI BERBANGGA DAPAT BELAJAR DAN BERKHIDMAT DI SMKSO :::::

Tarikh Kemas Kini

TARIKH KEMAS KINI: 16 April 2023 [11:40 pagi] +++++ MULAI TAHUN 2021, SMK SULTAN OMAR MELAKSANAKAN PROGRAM TRANSFORMASI SEKOLAH 2025 (TS25) DAN PERINTIS PROGRAM SCIENCE, TECHNOLOGY, ENGINEERING, AND MATHEMATIC (STEM) DAERAH DUNGUN

Rabu, 11 Julai 2018

PERASMIAN DATARAN DAN GALERI DESSO

DUA buah prasarana baharu DESSO, dataran dan galeri, dirasmikan hari ini oleh Puan Hajah Noor Maziah binti A. Rahman hari ini di hadapan guru dan pelajar.


Dataran yang dirasmikan terletak di pintu masuk utama sekolah diberikan nama Dataran Bonda, dengan menara yang diletakkan replika buku dan dua buah jam. Mercu itu menjadi penanda bulatan yang menggambarkan identiti sekolah yang mementingkan usaha mendapatkan ilmu dan tidak membuang masa.

Galeri yang dirasmikan diberikan nama Galeri Nilakandi Jauhari yang terletak di blok di hadapan Pejabat Pengurusan dan Pentadbiran Sekolah. Galeri menempatkan pelbagai bahan dan dokumen DESSO sejak mula penubuhan sekolah ini hingga yang terkini. Bahan dan dokumen itu memperlihatkan kejayaan dan maklumat tentang sekolah ini dalam pelbagai aspek.

Dataran Bonda diilhamkan oleh Encik Wan Ahmat bin Wan Manan, bekas Penolong Kanan Kolurikulum, manakala Galeri Nilakandi Jauhari diusahakan oleh Puan Hajah Noor Maziah sendiri semenjak mula menjadi pengetua pada hujung tahun 2016.


Perasmian kedua-dua prasarana itu dilakukan bersempena dengan pertukaran Puan Hajah Noor Maziah ke Sekolah Menengah Sains Dungun yang berkuat kuasa mulai minggu ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan