Sewajarnya...

TAHUN 2022 - ULANG TAHUN KE-64 SMK SULTAN OMAR... TERIMA KASIH KERANA BERKUNJUNG KE LAMAN SESAWANG SMK SULTAN OMAR, DUNGUN, TERENGGANU ::::::::: "SEPAKAT MENJULANG DESSO CEMERLANG" :::::: KAMI BERBANGGA DAPAT BELAJAR DAN BERKHIDMAT DI SMKSO :::::

Tarikh Kemas Kini

TARIKH KEMAS KINI: 16 April 2023 [11:40 pagi] +++++ MULAI TAHUN 2021, SMK SULTAN OMAR MELAKSANAKAN PROGRAM TRANSFORMASI SEKOLAH 2025 (TS25) DAN PERINTIS PROGRAM SCIENCE, TECHNOLOGY, ENGINEERING, AND MATHEMATIC (STEM) DAERAH DUNGUN

Isnin, 23 April 2018

LADAP TENTANG PENGURUSAN FAIL PANITIA

MAJLIS penjelasan tentang Pengurusan Fail Panitia dianjurkan oleh Unit Latihan dalam Perkhidmatan (Ladap) pada petang ini.


Dalam program itu, Encik Che Mohd Yusri bin Hashim, Penolong Kanan Pentadbiran SMK Dato' Engku Bijaya Sura memberikan penjelasan tentang penggunaan fail dan pengurusannya berdasarkan ketetapan oleh Jabatan Pendidikan Negeri Terengganu dan Jemaah Nazir Negeri Terengganu.

Beliau menegaskan bahawa setiap panitia mata pelajaran, kecuali Panitia Pendidikan Islam, memadai mempunyai enam buah fail seperti surat arahan yang dikeluarkan sebelum ini. 

Menurutnya, fail pertama, iaitu Fail Pengurusan Panitia, sepatutnya berada di Bilik Fail Sekolah dan dikendalikan oleh pembantu tadbir yang ditugaskan oleh pihak sekolah. Jenis fail yang digunakan ialah fail kertas yang berwarna putih seperti yang ditetapkan oleh Arkib Negara Malaysia. Walau bagaimanapun, Ketua Panitia boleh menyimpan salinan fotostat daripada fail itu untuk kemudahan panita berkenaan. 

Menurutnya lagi, fail-fail lain adalah dalam simpanan panitia sendiri dan menggunakan fail keras. Fail keras tidak perlu diminitkan kandungannya.

Turut hadir dalam majlis itu ialah Puan Hajah Wan Nooriman binti Wan Jaafar, Penolong Kanan Pentadbiran DESSO, dan penolong-penolong kanan lain, serta guru-guru kanan mata pelajaran.

Ladap yang bermula pada pukul 2:30 petang itu berakhir pada pukul 4:50 petang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan