Sewajarnya...

TAHUN 2022 - ULANG TAHUN KE-64 SMK SULTAN OMAR... TERIMA KASIH KERANA BERKUNJUNG KE LAMAN SESAWANG SMK SULTAN OMAR, DUNGUN, TERENGGANU ::::::::: "SEPAKAT MENJULANG DESSO CEMERLANG" :::::: KAMI BERBANGGA DAPAT BELAJAR DAN BERKHIDMAT DI SMKSO :::::

Tarikh Kemas Kini

TARIKH KEMAS KINI: 16 April 2023 [11:40 pagi] +++++ MULAI TAHUN 2021, SMK SULTAN OMAR MELAKSANAKAN PROGRAM TRANSFORMASI SEKOLAH 2025 (TS25) DAN PERINTIS PROGRAM SCIENCE, TECHNOLOGY, ENGINEERING, AND MATHEMATIC (STEM) DAERAH DUNGUN

Ahad, 23 April 2017

MINGGU STEM BERMULA HARI INI

23 APRIL 2017 (AHAD) - SMK Sultan Omar menganjurkan Minggu STEM (Science, Technology, Engineering, and Mathematics) mulai hari ini hingga Selasa (25-04-2017) ini.


Majlis perasmian disempurnakan oleh Tuan Haji Kassim bin Husin, Ketua Pegawai Pendidikan Daerah Dungun di Dataran Perhimpunan pagi ini.

Program Minggu STEM dipenuhi dengan aktiviti pameran dan pertandingan oleh panitia mata pelajaran STEM dan jualan oleh persatuan dan kelab.

Pelajar juga boleh menyertai pertandingan memanah dan menembak yang dikendalikan oleh pengusaha luar. Selain itu, pada hari kedua nanti, pihak UiTM Bukit Besi, Dungun, dan Politeknik Sultan Mizan Zainal Abidin, Dungun akan mempamerkan ciptaan robot. UiTM Bukit Besi juga dijangka akan mempamerkan ciptaan kereta dan motosikal oleh pelajarnya.

Selepas perasmian, Tuan Haji Kassim melawat semua bilik pameran sambil beramah mesra dengan pelajar yang mengelolakan pameran.

Minggu STEM tidak melibatkan banyak hari kerana secara kebetulan pada minggu ini terdapat dua cuti umum, iaitu Hari Pertabalan KDYMM Yang di-Pertuan Agong VX pada hari Isnin, dan Hari Ulang Tahun Keputeraan Sultan Terengganu pada hari Rabu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan