Sewajarnya...

TAHUN 2022 - ULANG TAHUN KE-64 SMK SULTAN OMAR... TERIMA KASIH KERANA BERKUNJUNG KE LAMAN SESAWANG SMK SULTAN OMAR, DUNGUN, TERENGGANU ::::::::: "SEPAKAT MENJULANG DESSO CEMERLANG" :::::: KAMI BERBANGGA DAPAT BELAJAR DAN BERKHIDMAT DI SMKSO :::::

Tarikh Kemas Kini

TARIKH KEMAS KINI: 16 April 2023 [11:40 pagi] +++++ MULAI TAHUN 2021, SMK SULTAN OMAR MELAKSANAKAN PROGRAM TRANSFORMASI SEKOLAH 2025 (TS25) DAN PERINTIS PROGRAM SCIENCE, TECHNOLOGY, ENGINEERING, AND MATHEMATIC (STEM) DAERAH DUNGUN

Jumaat, 4 Mac 2016

SPM 2015 TURUT CEMERLANG DENGAN TUJUH ORANG CALON MEMPEROLEH SEMUA A

3 MAC 2016 (KHAMIS) -  Setelah calon STPM 2015 lulus seratus peratus dan mendapat nilai gred purata keseluruhan (NGPK) 2.70 yang mengatasi NGPK kebangsaan, hari ini calon SPM 2015 menambahkan keceriaan dalam kalangan warga SMK Sultan Omar apabila mencatat keputusan gemilang dengan gred purata sekolah (GPS) 5.43, mengatasi pencapaian tahun 2014.


Tujuh orang calon memperoleh A dalam semua mata pelajaran yang diduduki. Nur Hanina binti Rusli , Priss Se Shu Hui (8A+, 1A), dan Wong Syu Ying masing-masing memperoleh 8A+ dan 1A, manakala Yeow Jia En meraih keputusan 7A+, 2A, dan 1A-, Rachel Loh Yin Hee mendapat 4A+, 3A, dan 3A-, Soh May Ting mendapat 3A+, 3A, dan 4A-, dan Ng Kai Sheng memperoleh 2A+, 7A, dan 1A-.

Daripada 197 orang calon yang menduduki peperiksaan, 158 orang calon (80.20%) layak mendapat sijil, manakala 52 orang calon (41.62%) lulus dalam semua mata pelajaran, dan seorang calon (0.51%) gagal dalam semua mata pelajaran yang diambil.

Laman SMK Sultan Omar difahamkan bahawa pencapaian tujuh orang calon mendapat semua A merupakan yang terbaik dalam kategori sekolah menengah harian di Terengganu.

Keputusan tersebut turut mencatatkan empat orang calon mendapat 10A, 5 orang calon mendapat 9A, seorang calon mendapat 8A, dan dua orang calon memperoleh 7A.

Slip keputusan dan sijil penghargaan kejayaan kepada calon-calon cemerlang itu diserahkan oleh Pengetua SMKSO, Encik Wan Su bin Wan Jaffar, yang turut dihadiri oleh Pegawai Pembangunan Daerah Dungun, Tuan Haji Din bin Adam, Pegawai Seranta Yayasan Pelajaran Mara Terengganu, Tuan Haji Mahusin bin Taib, Yang Dipertua PIBG, Tuan Haji Mokhtar bin Omar, dan Timbalan Yang Dipertua PIBG.

Tuan Haji Din bin Adam turut menyerahkan sumbangan peribadi kepada ketujuh-tujuh orang pelajar terbaik tersebut. Walau bagaimanapun, dua orang daripada calon cemerlang diwakili oleh bapa masing-masing.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan