Sewajarnya...

TAHUN 2022 - ULANG TAHUN KE-64 SMK SULTAN OMAR... TERIMA KASIH KERANA BERKUNJUNG KE LAMAN SESAWANG SMK SULTAN OMAR, DUNGUN, TERENGGANU ::::::::: "SEPAKAT MENJULANG DESSO CEMERLANG" :::::: KAMI BERBANGGA DAPAT BELAJAR DAN BERKHIDMAT DI SMKSO :::::

Tarikh Kemas Kini

TARIKH KEMAS KINI: 16 April 2023 [11:40 pagi] +++++ MULAI TAHUN 2021, SMK SULTAN OMAR MELAKSANAKAN PROGRAM TRANSFORMASI SEKOLAH 2025 (TS25) DAN PERINTIS PROGRAM SCIENCE, TECHNOLOGY, ENGINEERING, AND MATHEMATIC (STEM) DAERAH DUNGUN

Khamis, 17 Januari 2019

RUMAH SINGA RAMPAS TAKHTA KEJOHANAN MERENTAS DESA 2019

MESKI hujan turun agak lebat sebelum peserta Kejohanan Olahraga Peringkat Sekolah DESSO dilepaskan, perjalanan pertandingan berjalan lancar, dan menyaksikan pasukan Rumah Singa muncul sebagai johan pertandingan pada tahun ini.


Rumah Singa yang diketuai oleh Encik Ahmad Hamdany bin Ahmad Halimy dan menggunakan lambang warna merah, yang dikenali juga dengan nama Rumah Merah, memperoleh 2700 mata. Rumah sukan ini menduduki tempat ketiga pada tahun lepas; diatasi pasukan Rumah Garuda dan Rumah Pelanduk.

Naib johan bagi kejohanan kali ini ialah Rumah Pelanduk (Rumah Biru), yang mengekalkan kedudukan pada tahun lepas, dengan memungut 2260 mata, sementara Rumah Garuda (Rumah Hijau) menduduki tempat ketiga dengan pungutan 1914 mata, manakala Rumah Harimau (Rumah Kuning), sekali lagi menduduki tempat keempat, dengan pungutan 1877 mata.

Kejohanan kali ini dibahagikan kepada empat kategori, iaitu Bawah 13 (Tingkatan 1), Bawah 15 (Tingkatan 2 dan 3), Bawah 18 (Tingkatan 4 dan 5), dan PPKI (Pendidikan Khas).

Jarak larian peserta ialah 6.5 kilometer bagi peserta lelaki Bawah 18, dan 5 kilometer bagi kategori lain.

Pingat diberikan kepada peserta yang menduduki tempat pertama hingga ke-20 bagi setiap kategori, dengan mengasingkan pemenang lelaki dan perempuan. Pemenang tempat pertama hingga tempat ke-6 bagi setiap kategori (lelaki dan perempuan) akan mewakili DESSO ke kejohanan peringkat daerah Dungun pada minggu depan.

Selain Tuan Haji Zulkefly bin Abdul Rahim dan semua pengurusan sekolah yang hadir untuk menyampaikan hadiah, yang turut hadir ialah wakil PIBG, Encik Arif Tan bin Abdullah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan